Лабораторна робота № 1
Тема роботи: Створення блогів, налагодження системи навігації
Мета виконання: ознайомитись із особливостями організації процесу наповнення блогів, створених на безкоштовній платформі Blogger із метою подальшого викладання дидактичних матеріалів для учнів на власному блозі
Обладнання та методичне забезпечення: комп’ютери ІВМ РС-сумісні, сучасне програмне забезпечення для створення та наповнення блогів на безкоштовній платформі Blogger, роздатковий дидактичний матеріал.
Виконання завдань
1. Підберіть 5 ресурсів блогів, щодо використання цифрових технологій у Вашій галузі (скрін блогу, посилання блогу і невеликий опис до нього).
1. Блог вчителя трудового навчання (дівчата) та технології
Блог є інформативним і досить актуальним на даний момент, адже на сайті представлені онлайн уроки до різних класів з використанням новітніх технологій, наприклад, такі як STEM - технологія, електронні версії книг. Вчитель подала інформацію про академічну доброчесність, яку обов'язково потрібно дотримуватися, як учням, так і вчителям.
Режим доступу: https://voshodyaschiy.blogspot.com/
2. Блог учителя трудового навчання Тетяни Анатоліївни Лагоди
3. Блог учителя трудового навчання та технології Сахневич Галини Володимирівни
Блог дуже цікавий. У блозі є такі сторінки як: головна сторінка, про мене, фотоальбом, нормативні документи, робота з учнями, батьками та педагогами, відео. Блог цікавий тим, що в ньому є різні види роботи, розробки уроків, тобто навіть вчитель початківець заходячи на блог може побачити хороші приклади робіт і використати поради на своїх уроках.
Режим доступу: http://galyasahnevich.blogspot.com/
4. Блог вчителя трудового навчання
5. Блог вчителя трудового навчання Заграя Василя Степановича
Блог призначений для учнів та вчителів трудового навчання, не байдужих до освіти людей. Блог вчителя зможе надати допомогу іншим вчителям та учням з трудового навчання. В блозі представлено головну сторінку, охорона праці, про себе, нормативно-правова база, календарне планування, розробки уроків та зразки проектів.
Режим доступу: https://vasil-zagraj.blogspot.com/
2. Напишіть доповідь на тему «Блог-блогер-блогосфера у галузі трудового навчання та технологій».
Інформаційне століття породило безліч нових професій. Але блогер виділяється серед них за тією простою причиною, що ця професія передбачає вплив на суспільну свідомість. Якщо журналісти стали четвертою владою, то блогери п'ятою. Вони впливають на людей, висловлюючи свою точку зору, переглядаючи ті або інші події.
Бути блогером і вчителем це дуже цікаво, адже коли вчитель вміє використовувати різні комунікаційні технології у своїй роботі, життя вчителя стане набагато легшим. Тим більше в часи коли освіта перейшла на дистанційну форму навчання через низку причин - війна, коронавірус учитель може застосовути підготовлені онлайн уроки і спростити собі своє педагогічне життя. Вчитель на практичних уроках може не показувати свої приклади, а може продемонструвати відео інших вчителів з даної теми.
В своєму блозі вчитель може ділитися своїми напрацюваннями, порадами, уроками з іншими вчителями, батьками та учнями. Також з великою радістю.вчитель ділиться роботами своїх учнів під своїм керівництвом.
Блогерами називають людей, що ведуть блог. Сукупність усіх блогів мережі прийнято називати блогосферою. За авторським складом блоги можуть бути особистими, груповими (корпоративними, клубними...) або суспільними (відкритими). За змістом - тематичними або загальними.
Якщо говорити про перспективи блогосфери у нашій країні, то вона буде розвиватися. Швидше за все, з'явиться велика кількість блогів різної тематики. І поступово на них можна буде заробляти.
Питання для контролю й самоперевірки
1. Що таке блог? Основне призначення блогів?
Блог (англ. blog, від Веб log, «мережевий журнал чи щоденник подій») – це веб сайт, головний зміст якого – записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.
Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» (англ. англ. – Publish) або подібної, після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування, тощо. Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації, тим більше, що існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress або Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. Блоги періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як Google, Yahoo!, та ін.
2. Різновиди блогів?
Різновиди:
- За автором (авторами):
- Особистий (авторський, персональний) блог — ведеться однією особою (як правило — його власником);
- «Примарний» блог — ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною;
- Колективний або соціальний блог — ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник;
- Корпоративний блог — ведеться усіма співробітниками однієї організації;
- За наявністю мультимедіа:
- Текстовий блог — блог, основним змістом якого є тексти;
- Фотоблог — блог, основним змістом якого є фотографії;
- Музичний блог — блог, основним змістом якого є музичні файли;
- Подкаст і блогкастинг — блог, основний зміст якого надиктовується та викладається у вигляді аудіофайлів, наприклад, MP3-файлів;
- Відеоблог — блог, основним змістом якого є відеофайли;
- За особливостями змісту:
- Контентний блог — блог, який публікує первісний авторський текст;
- Мікроблог — блог, дописами в якому є короткі щоденні новини з власного життя користувачів;
- Мониторінговий блог — блог, основним змістом якого є відкоментовані посилання на інші сайти чи блоги;
- Цитатний блог — блог, основним змістом якого є цитати з інших блогів;
- Сплоґ — спам-блог;
- За технічною основою:
- блог Stand-alone — блог на окремому хостингу та рушії (CMS);
- блог на блог-платформі — блог, який ведеться на потужностях блог-служб ( LiveJournal , LiveInternet та ін.);
- Моблог — мобільний блог, який наповнюється з мобільних чи портативних пристроїв.
3. Яким чином можна наповнити блог?
Вміст блога можна уявляти собі як стрічку, на якій в хронологічному порядку згідно з датами їхньої публікації блогером йдуть дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости, скажімо, всі пости за останній тиждень; друга сторінка тоді присвячена постам за тиждень до того, третя сторінка ще давнішим, і так далі. Як правило, сторінки блога також містять посилання на архів блогу, тобто на попередні пости згруповані по місяцях і роках. Отже навігація блога в хронологічному порядку є дуже легкою.
Окрім того у багатьох системах блогування можливо призначати категорії постам. Ці категорії відбивають тематику постів, як наприклад, «програмування», «поетика», «сімейні справи» й тому подібне. Тоді відвідувачі блога, які цікавляться думками блогера щодо програмування, можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх існуючих постів автора, присвячених цьому предмету. Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікації, власне, зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої вони долучають ці коментарі.
4. Як створити допис(повідомлення) в блозі?
Для цього на наступній сторінці, що з’явиться, натиснемо кнопку для додавання об’єкту (рис.1). Система запропонує додати: публікацію, сторінку, примітку (зміст блогу), змінити макет та шаблон блогу (дизайн блогу) а також переглянути створений блог.
5. Як додати до допису відеоролик?
Алгоритм додавання до допису відео:
Крок 1. Обираємо одну із сторінок, на яку ми хочемо додати відеоролик.
Крок 2. Далі обираємо як саме ми хочемо додати відеоролик: завантажити з комп’ютера чи YouTube (рис.3).
6. Що таке гаджет? Яким чином додається гаджет в блозі?
Гаджети — невеличкі програмні додатки, що мають власні функції на блозі.
Крок 1. Натиснувши кнопку додавання об’єкту у списку, що з’явиться, обираємо елемент зміни макету блогу. Ось так:
7. Як додати до допису зображення?
Алгоритм додавання до допису зображення:
Крок 1. Обираємо одну із сторінок, а саме на яку ми хочемо додати зображення.
Крок 2. Далі обираємо як саме ми хочемо додати зображення: завантажити з комп’ютера, із Google Диску (фото) і тд. (рис.9).
Література:
1. Вінницька Н. М., Стельмащук С. А. Можливості використання освітніх блогів. Технологія веб 2.0. // Інформатика в школі. – № 7 (43). – 2012. – 80 с.
2. Сляднева Н. А. Современный человек в виртуальном мире: проблема информационно-аналитической культуры личности. [Електронний ресурс]. Доступ HTTP: http://galactic.org.ua/SLOVARI/p4.htm
3. Осадчий В. В. Передумови та технології створення освітніх Інтернет-ресурсів / Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2009. – № 22–23. – С. 162–170.
Немає коментарів:
Дописати коментар